نقد و بررسی باتری اورجینال شیائومی Mi 6
نوشته شده توسط : مهدی فتح اله زاده

باتری شیائومی Mi6

 

ساخت گوشی های پرچمدار ارزان قیمت، در تخصص برند شیائومی قرار دارد. گوشی Xiaomi Mi 6 (شیائومی می 6) با داشتن پردازنده اسنپدراگون 835 یکی از ارزان ترین گوشی های پیشرفته و پرسرعت در دنیا به حساب می آید. این گوشی در سال 2017 معرفی شده است و پس از گذشت دو سه سال به تعویض باتری نیاز پیدا خواهد کرد.

 

در این بخش می خواهیم شما را با باتری شیائومی Mi 6 مدل BM 39 آشنا کنیم. در صورتی که مهارتی در تعمیر تجهیزات الکترونیکی ظریف ندارید، پس از خرید باتری گوشی شیائومی Mi6، تعویض آن را به یک تعمیرکار ماهر واگذار کنید. اما اگر می خواهید کار تعمیر موبایل را برای نخستین بار تجربه کنید، تجهیزات زیر را آماده کرده و تعویض باتری گوشی Xiaomi mi6 را با همراهی تیم فنی فروشگاه پلازا شروع کنید. 

 

تجهیزات لازم برای تعویض باتری گوشی شیائومی می 6

⚫ تفنگ حرارتی یا سشوار

⚫ تاچ کش یا ساکشن کاپ

⚫ پیک یا اسپاتول پلاستیکی
⚫ پیچ گوشتی ساعت

⚫ چسب ضد آب سازی (چسب دوطرفه)

 

مشخصات و تعویض باتری گوشی شیائومی Mi6

قبل از تعویض باتری گوشی شیائومی می 6، مطمئن شوید که شارژ باتری آن زیر 25 درصد است. باتری های پر، خطرناک هستند و در صورت خم یا سوراخ شدن طی فرایند تعویض، ممکن است آتش بگیرند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای پیشگیری از خط افتادن بدنه، یک اسپاجر یا اسپاتول پلاستیکی را برای باز کردن دستگاه به کار ببرید.

 

فرقی ندارد از مدل سرامیکی گوشی Xiaomi Mi 6 استفاده می کنید یا مدل شیشه ای چون درب پشت دستگاه با مقدار زیادی چسب به شاسی آن وصل شده است. این چسبکاری را باید با سشوار گرم یا تفنگ حرارتی، نرم کرد. هنگام استفاده از این دو وسیله، از حرکات سریع و مداوم استفاده کنید و از تمرکز روی یک نقطه بپرهیزید. این کار ممکن است به باتری یا نمایشگر دستگاه، آسیب برساند.

 

باتری گوشی شیائومی Mi6

 

پس از حرارت دادن درب پشت گوشی، از یک تاچ کش یا ساکشن کاپ برای نمایان کردن درز بدنه، استفاده کنید. اسپاجر پلاستیکی یا پیک را داخل این شکاف قرار داده و با حرکت دادن آرام آن در سرتاسر بدنه، درب پشت را جدا کنید. اگر این کار را دشوار می بینید یا احتمال می دهید درب پشت در معرض شکستن قرار دارد، بار دیگر از سشوار و دمیدن هوای گرم کمک بگیرید.

 

با برداشتن درب پشت دستگاه، باتری شیائومی Mi6 نمایان می شود. اما برای تعویض آن هنوز یکی دو مرحله دیگر باقی مانده است. پیچ گوشتی 4 سوی کوچک خود را بردارید و 9 عدد پیچ ماژل آنتن دستگاه را از بخش فوقانی، باز کنید. برچسب پلمب دستگاه همانند یک برگه براق پلاستیکی به این بخش، وصل شده است. در باز کردن این برچسب دقت کنید تا به اجزای زیر آن آسیبی نرسد. در صورت نیاز، از دمیدن هوای گرم کمک بگیرید.

 

باتری گوشی Mi6 شیائومی

 

در مرحله بعد باید کابل فلت باتری BM39 را از برد گوشی جدا کنید. دقت داشته باشید باتری گوشی شما هنوز مقداری برق دارد و به همین دلیل بهتر است کابل را کمی به بالا خم کنید تا با برد گوشی، اتصال کوتاه نکند. پس از آن با کمک یک کارت اعتباری مستعمل، پیک یا اسپاتول پلاستیکی، باتری گوشی Mi6 شیائومی را خارج کنید. پشت باتری Mi6 شیائومی چسبکاری نشده است اما کابل هایی زیر آن قرار دارند که نباید آسیب ببینند.

 

در مرحله بعد، باطری BM39 قدیمی را با باتری اورجینال شیائومی Mi 6 جایگزین کرده و تمامی مراحل را در جهت عکس تکرار کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از چسباندن درب پشت گوشی، چسب ضد آب قبلی را با الکل ایزوپروپیل پاک کنید و از جسب ضد آب سازی جدید برای ضد آب کردن گوشی خود کمک بگیرید.

 

 

باتری اورجینال شیائومی Mi 6

 

باتری شیائومی Mi 6 مدل BM39 در دو نوع اصل (اورجینال) و غیر اصل (فیک) ساخته می شود. اما جالب است بدانید هر دو نوع باطری موبایل، خاستگاه یکسانی دارند. کار ساخت این باتری ها را شرکت های OEM یا واسطه انجام می دهند. در ساخت باتری می 6 شیائومی اورجینال و اصلی، از مواد اولیه مرغوب استفاده می شود اما باطری BM 39 غیر اصل، استانداردهای ساخت متوسطی دارد.

 

فروشگاه اینترنتی پلازا به عنوان مرجع مورد اعتماد عرضه باتری موبایل اورجینال، به شما امکان می دهد خرید باتری شیائومی را بدون زحمت و دردسر و با مناسب ترین قیمت انجام دهید. به علاوه، ارائه ضمانت اصالت کالا نیز جای هر گونه شک و شبهه ای را در مورد کیفیت کارکرد این باتری ها، از میان بر می دارد. 

 

نتیجه گیری

تعویض باتری گوشی شیائومی mi6 کار پیچیده ای نیست و فقط به ابزار مناسب و کمی ظرافت و دقت نیاز دارد. مناسب بودن قیمت باتری گوشی شیائومی Mi 6 در فروشگاه اینترنتی پلازا به هر کسی امکان می دهد برای تعویض باطری موبایل اقدام کند. چنانچه گوشی شما همانند سابق شارژ نگه نمی دارد، در خرید باطری Xiaomi Mi 6 درنگ نکنید و تا در بازار موجود است، آن را برای گوشی خود بخرید!




:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: